– szkolenie dla osób pracujących z dziećmi i młodzieżą
Podczas szkolenia przyjrzymy się zjawisku cyberprzemocy – jej najczęstszym formom i mechanizmom – z wykorzystaniem metody dramy stosowanej.
Uczestnicy poznają skuteczne sposoby reagowania w przypadku, gdy uczeń jest w roli ofiary, świadka lub sprawcy cyberprzemocy oraz dowiedzą jak zapobiegać temu zjawisku.
Poznają także i przetestują interaktywne techniki możliwe do wykorzystania w obszarze profilaktyki cyberprzemocy w pracy z dziećmi i młodzieżą:
– rozgrzewki dramowe, które nawiązują do mechanizmów występujących w cyberprzestrzeni,
– tworzenie pokoju zagadek: edukacyjny pokój zagadek w tematyce cyberprzemocy. Uczestnicy podczas 45 minut muszą uratować 4 osoby, które mają różnego rodzaju trudności w cyberprzestrzeni. Doświadczenie pokazuje, że ta propozycja pomaga dzieciom otworzyć się na temat zagrożeń obecnych w internecie poprzez doświadczenie historii postaci z pokoju oraz daje możliwość przećwiczenia współpracy w grupie.
– trzy techniki dramowe: fotografie, elementy Teatru Forum, stymulatory
Powyższe techniki pomogą uczestnikom wejść w role, dzięki czemu mogą spojrzeć na prezentowaną problematykę z różnych perspektyw. Ćwiczą swoją wyobraźnię, ale też doświadczają określonych sytuacji problemowych na trzech poziomach (intelektualnym, emocjonalnym i cielesnym), co sprzyja testowaniu w praktyce różnorodnych rozwiązań i konstruktywnych strategii radzenia sobie.
Korzyści z udziału w warsztacie:
-doświadczenie na sobie jak działają techniki dramowe (pomocne przy tworzeniu własnych zajęć i przewidywaniu reakcji ich uczestników)
-poznanie atrakcyjnych oraz skutecznych ćwiczeń i technik możliwych do wykorzystania w pracy z dziećmi i młodzieżą w temacie cyberprzemocy rówieśniczej
-zaświadczenie o udziale w warsztacie, materiały szkoleniowe zawierające opis poszczególnych technik oraz przykładowy scenariusz zajęć
Szkolenie bezpłatne bo dofinansowane ze środków budżetu województwa mazowieckiego.
Odbędzie się w dwóch częściach.
Prowadząca:
Katarzyna Leoniewska – absolwentka psychologii i animacji kultury na Uniwersytecie Warszawskim oraz Szkoły Warsztatu i Treningu Psychologicznego INTRA. Ukończyła również liczne szkolenia z zakresu dramy stosowanej i Teatru Forum organizowane przez Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA oraz zagranicznych ekspertów. W Stowarzyszeniu prowadzi warsztaty dla dzieci i młodzieży z zakresu profilaktyki uzależnień i cyberprzemocy, psychoedukacji, edukacji kulturalnej i artystycznej. Prowadzi również szkolenia z wykorzystania technik dramowych w pracy z dziećmi i młodzieżą w różnych obszarach tematycznych